Can I ask something?


Tah kenapa aku rasa macam dunia ni gelap je.. Kenapa aku tak boleh bahagia macam orang lain? Kenapa hidup aku kosong? Kenapa aku tak boleh dapat kasih sayang macam orang lain dapat? Kenapa dunia ni kejam? Kenapa dunia ni tak adil? Kenapa aku rasa sunyi? Kenapa aku rasa macam aku ni hina sangat? Kenapa aku dipinggirkan? Kenapa? Kenapa? 

Aku ade dapat tawaran dekat Sekolah Agama Menengah Jeram... Hm aku tak tahu sama ade aku nak pegi atau tak. Aku confused.... Aku rasa taknak pegi. Mak aku pun cakap takpayah pegi. Tunggu form 4 nanti baru mintak asrama. Tapi bapak aku............ dia nak aku aku pegi jugak! He said, "nak taknak, you have too!". Apa boleh buat kalau bapak aku dah paksa. 
Semalam pegi tengok sekolah tu, okey sekolah tu boleh tahan besar. Btw aku taknak, aku tak ready nak masuk asrama lagi. Abah, pleaseeeeeee lahhhh. I'm begging you! Please.... Semalam jugak bapak aku dah siap belikan aku tudung sekolah yg teramat lah labuh. Hmmm, selesa ke aku nak pakai? Bapak aku cakap, nanti lama-lama dah selesa la tu. Oh tidaaaaaaaaaaaaaaaakkkkk! Bapak aku ni kenapa? Nak paksa-paksa pulak. Nak taknak, aku kena jugak! Tu keputusan bapak aku! 

Aku tak tahu nak cakap macam mana lagi. Aku nak luahkan kat sape? Toreh tangan dah banyak kali dah buat. Puas la jugak. Nak luahkan kawan, semua larikan diri. Semua pinggirkan aku. Kat siapa den nak cito lagi? Biarlah aku simpan dalam hati je. Hm dah byeeeee... aku ni syoksen je bukan ade orang baca pun dah byee..